U bent hier: Persoonlijke patiëntgegevens bekijken/wijzigen > Verkeerd UIN ingevoerd bij patiënt

Verkeerd UIN ingevoerd bij patiënt

Wanneer er een verkeerd UIN is ingevuld bij de patiënt, kunt u deze wijzigen. Ga hiervoor naar Persoonlijke gegevens van de patiënt bekijken/wijzigenPersoonlijke gegevens van de patiënt bekijken/wijzigen. Dit kan Vanuit patiëntenlijst of Vanuit EPD. In het tweede tabblad van de Persoonlijke gegevensAlgemene gegevens kunt het UIN wijzigen.

Let op

Werkt u met de koppeling met een declaratiepakket en u heeft de patiënt gekoppeld met een verkeerd BSN nummer, dan moet u zowel in het declaratiepakket als in Abakus het BSN aanpassen. Log hiervoor los via internet in (dus niet via uw declaratiepakket) via portal.abakus.nl. Wijzig het UIN zoals hierboven beschreven. Sluit Abakus af en ga opnieuw vanuit uw declaratiepakket met de patiënt met het juiste BSN naar Abakus. Abakus koppelt nu de patiënt vanuit het declaratiepakket op basis van het juiste BSN weer met de juiste patiënt in Abakus.

Lees meer over:

Persoonlijke gegevens van de patiënt bekijken/wijzigen Vanuit patiëntenlijst

Persoonlijke gegevens van de patiënt bekijken/wijzigen Vanuit EPD

Persoonlijke gegevens

 

© 2014 Abakus B.V. Alle rechten voorbehouden.

De auteursrechten berusten bij Abakus B.V. te Ede (KvK nr. 09174040).